همشهری آنلاین: روزنامه السفیر در گزارشی نوشت: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد یک پایگاه نظامی هوایی در شمال لبنان هستند.

به گزارش ایسنا، السفیر در گزارشی نوشت: آمریکایی‌ها در راستای تبدیل لبنان به عرصه اجرای طرح‌های نظامی شان تلاش می‌کنند و از این طریق می‌خواهند یک پایگاه نظامی هوایی را به دلایل مشکوکی در لبنان ایجاد کنند.

این روزنامه لبنانی در گزارش خود نوشت: آمریکایی‌ها می‌خواهند پایگاه نظامی هوایی را در منطقه حامات در البترون در شمال لبنان ایجاد کنند.

به نوشته این روزنامه، مسئولان آمریکایی در دیدار با برخی مقام‌های لبنانی‌ها نظرشان را درباره‌ی ایجاد پایگاه نظامی هوایی در منطقه حامات پرسیدند. برخی مسئولان سیاسی لبنان که دوست واشنگتن هستند نیز کاملا در جریان چنین طرحی بوده‌اند.

روزنامه السفیر نوشته است: یکی از افسران ارتش نیروی هوایی ارتش لبنان در درخواست مکتوب خود به فرماندهانش احداث پایگاه هوایی نظامی در حامات و بازسازی فرودگاه القلیعات را مطرح کرده است.

این روزنامه ادامه داد: فرماندهی ارتش فورا کمیته‌ای را در خصوص بررسی درخواست مذکور تشکیل داد. این طرح با هدف پایان دادن به نفوذ شیعیان در لبنان است.

السفیر در ادامه آورده است: در این راستا آمریکایی‌ها در برخی مواقع اقدام به استفاده از فرود هلی‌کوپتر‌های خود در سفارت آمریکا در عوکر می‌کند. چطور ممکن است به یک کشور خارجی اجازه داده شود تا در خاک لبنان هواپیمایش را فرود آورد؟ آیا سازمان‌های نظامی و امنیتی لبنان به آمریکا اعتماد کافی دارند که برخی اختیارات را به آنها داده‌اند.

روزنامه السفیر به نقل از شاهدان عینی در شهرک حامات نوشته است که آنها طی چند سال اخیر شاهد سفر هیئت‌های نظامی غیر لبنانی به این منطقه بودند که افرادی با لباس‌های غیر نظامی با نقشه‌هایی در دست در منطقه تردد می‌کردند.

این روزنامه این سوال را مطرح کرده است که آیا لبنان به این تعداد پایگاه نظامی هوایی نیاز دارد؟ آیا آمریکایی‌ها از طریق این پایگاه‌ها قصد گسترش چتر حمایتی هوایی لبنان را دارند که اگر اسرائیل حمله‌ جدید علیه لبنان انجام داد به دفاع از آن بپردازند یا این که می‌خواهند پایگاهی داشته باشند که وظیفه‌ای عکس آن را انجام دهند؟ آیا به نفع ارتش لبنان است که در این زمینه تلاش کند؟‌ آیا ارتش می‌تواند امکانات چنین طرح نظامی و امنیتی را تامین کند؟

کد خبر 91563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز